TikTok-urile reciclate nu mai au ce căuta pe Instagram: Facebook vrea conținut original
Dacă intri pe Instagram Reels, cele mai multe dintre acele clipuri scurte sunt reciclate de pe TikTok. Le identifici ușor pentru că vezi sigla rețelei sociale concurente în dreapta jos. Instagram nu va mai permite această practică.
În fiecare colț al internetului, se streacoară clipuri de pe TikTok. Indiferent dacă te uiți pe YouTube, Facebook, Snapchat, WhatsApp, Messenger sau Instagram, cineva a postat un un clip amuzant de pe TikTok. Acestea sunt evidențiate printr-un filigram sau watermark în colțul din dreapta jos cu sigla rețeleii sociale concurente.
Pentru că cei de la Instagram văd respectiva reciclare de conținut ca pe un handicap în fața concurenței, au decis să facă ceva în legătură cu asta. Soluția este una cât se poate de simplă și ușor de implementat la scară largă. Algoritmul va scana clipurile postate, va identifica filigramul cu sigla TikTok, iar acele Reels sau compilații video vor deveni aproape imposibil de găsit pe Instagram. Nu-ți interzice nimeni să le postezi, dar s-ar putea să nu mai merite efortul, dacă te sabotează platforma.
Motivul oficial al acestei lovituri sub centură la adresa TikTok este simplu. Fiecare filigram sau watermark de pe un videoclip face ”experiența oferită de Reels mai puțin satisfăcătoare”. Cel puțin aceasta este mențiunea făcută de cei de la Instagram în noul set de informații pentru bună practică referitoare la Reels. Dacă ignori ”sfatul” oficialilor Instagram, clipul va fi văzut în continuare de către urmăritorii tăi în fluxul tău personal, dar nu va mai apărea în secțiunea Reels de descoperire. Nu va mai fi recomandat celor care nu te urmăresc, va fi imposibil de promovat.
Singurul beneficiu din această mișcare este că vei vedea mai puține conturi de Instagram a căror popularitatea este amplificată artifical prin clipuri copiate de pe TikTok, clipuri care nici măcar nu au fost create de ei.